Faillissement

Dunkin’ viel niet in de smaak bij Nederlanders

Wat leidde tot faillissement van Dunkin' Donuts?

Dunkin' viel niet in de smaak bij Nederlanders

Foto: Dunkin’ Donuts

Blog WijBusinessNieuws,
Alle kranten en nieuwsplatvormen staan er vol mee: het faillissement van Dunkin’. Persoonlijk ben ik er hooguit twee keer geweest, en eerlijk gezegd, wat maakt Dunkin’ nu echt zo bijzonder? Het Amerikaanse karakter is leuk, maar verder valt er weinig te zeggen. De donuts zijn prima, al smaken ze soms iets te kleverig, maar ik ben bereid daar een uitzondering voor te maken. Na het grondig lezen van klantmeningen van het donutbedrijf, vatte een mening de algemene indruk goed samen: “Te duur voor de kwaliteit die je krijgt. Het magische recept voor de koffie was het enige dat deze keten overeind hield.”

Concurrentie

Een van de grootste concurrenten van Dunkin’ is Starbucks, waar je vaak voor dezelfde prijs een koffie en iets lekkers kunt halen. Wat maakt het verschil tussen Dunkin’ en Starbucks? Naar mijn mening vindt Dunkin’ geen gat in de markt met hun donuts. De vraag naar deze gesuikerde lekkernijen is in Nederland minimaal. Zelf haal ik alleen donuts voor bij de koffie, maar daar is Dunkin’ de mist in gegaan door zich te veel te richten op donuts.

Ontslag medewerkers

In het nieuws werd niet vermeld hoeveel mensen ontslag zullen krijgen, maar de cijfers van het CBS liegen er niet om. Er zijn in de horeca alleen al nog 30 duizend openstaande vacatures. Soms kan het zelfs gezond zijn als een bedrijf failliet gaat. In een competitieve markt moet je voortdurend uitblinken, en zaken als kwaliteit en klantbeleving mogen niet uit het oog verloren gaan.

Bestel nu de beste boeken over Ondernemerschap!

Via onze partner managementboek.nl

Nu op WijZeeland